RSS 2.0

Mamma vs Pappa

Vad är en perfekt tjej? Är det på det sättet hon är eller hur hon ser ut? Vilka krav ställs på oss?
Jo vi ska kunna laga underbar mat, helst gourmet, vi ska sköta om allt i hemmet och pyssla med ditten och datten. Planera mat och handla hem den, är vi snälla så följer ev partner med. Sen om vi har barn ska vi vara den där bullmamman som bjuder in halva kvarteret på nybakta bullar och småkakor med mjölk och accepterar att alla ungar löper amok i hela huset. Vi ska helst vara delaktiga i flera föreningar och skjutsa barn fram och tillbaka mellan olika aktiviteter coh vara mamma på stan. Utöver alla dessa krav ska vi vara perfekt älskarinna och en flickvän eller fru som aldrig gnäller och samtidigt ska vi göra karriär och jobba heltid. Hur i helvete fixar man allt det där om man är normalt funtad? Jag är ingen feminist på något sätt men jag är jäkligt trött på alla krav samhället ställer på oss. Är det någon som höjer på ögonbrynen om pappan jobbar hemifrån på veckorna medans frun sliter som ett djur för att få allt att funka? Nä det är ju helt normalt, men är det omvända roller där mamman jobbar borta på veckorna så är det alltid dem som ifrågasätter om det verkligen är genomtänkt, stackars barn som inte har sin mamma hemma. Visst är det så?
Kommentar från: Jag och fotbollsspelarn

Hihi är det någon som är dålig på designer så är det jag :P jag har inte rört ett finger till min, det har jag fått hjälp med hihi ;) så du är nog inte sämst i världen. Vi ska få en ny opel corsa och orginalfälgarna är superfula så nya fälgar är ett måste för oss haha :) ha en mysig dag och kväll.

2008-05-16 @ 13:32:56
URL: http://tgif.blogg.se
Kommentar från: Jag och fotbollsspelarn

Tyckte förresten att din blogg är väldigt fin även om du säger att du inte kan :)

2008-05-16 @ 13:33:19
URL: http://tgif.blogg.se
Kommentar från: Jag och fotbollsspelarn

Ja så klart det ska vara ;) lika bra att slå påå stort :) hoppas du får en mysig kväll.

2008-05-16 @ 13:48:40
URL: http://tgif.blogg.se
Kommentar från: Elisabeth

Jag vet inte jag... Men jag tycker i alla fall att det du skriver är just vad feminism handlar om. Och jag är definitivt feminist. Tror att många är rädda för det ordet då det tyvärr har blivit något av ett skällsord. För mig handlar det om kvinnors lika värde. Och vad är det som är så fel med det? *ler*

2008-05-16 @ 15:03:13
URL: http://bettilou.bloggspace.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback