RSS 2.0

Ska det ta slut snart?

Igår fyllde min älskade dotter år och jag skrev ju att dagen inte blev som den skulle. Här har ni den historien:

I onsdags började jag känna av min foglossning igen så jag ringde vårdcentralen och fick en tid om en vecka, snabbt....INTE! Men iaf så på torsdagen var det dags att köpa presenter och kalassaker till födelsedagsbarnet och min rygg och mitt ben ville inte riktigt hänga med så jag började misstänka falsk ischias. Men envis som jag är så skulle jag med å handla å led hela tiden men undrade om det kanske inte va så farligt utan kanske jag som överdrev (jag ville tro det iaf).

Tidigt igår morse så klev vi upp för att uppvakta Izabelle och jag kände av att mitt högra ben inte riktigt var som det skulle men jag ignorerade det och hoppades att det skulle gå över snart. Jag klarade av att ta mig upp på övervåningen å vi åt tårta och sedan skulle ungarna iväg med skolbussen och jag blev lite piggare i benet och ryggen kände jag. Samuel å Lisa gjorde sig iordning för att åka till jobb å dagis och jag ringde vårdcentralen igen för att få en snabbare tid för att få ett bälte eller hjälp med mina fogar. VC hänvisade mig till den öppna sjukgymnastiken mellan kl 10-12 å jag förberedde Samuel på att vi skulle dit när han lämnat Lisa så jag fick hjälp innan det blev värre.
De åkte iväg och jag la mig för att vila under tiden. Vaknade en stund innan han kom hem för att göra iordning mig och till min förskräckelse kunde jag knappt stå på benen. Ryggen värkte och smärtan strålade ner i benet, ända ned till foten. Givetvis blev jag livrädd och försökte ta mig framåt men kroppen lydde inte och varje rörelse jag gjorde kändes som att någon drog en kniv genom min kropp, jag skrek av smärta och det har jag inte gjort sedan sista förlossningen.
Samuel kom hem å vi försökte få in mig i bilen för att åka till akuten. Kan säga att det tog väääldigt lång tid och många tårar föll från min kind. In till akuten där ambulanspersonal fick hjälpa mig ur bilen å på britsen. Gissa omman känner sig dum som måste ha hjälp att komma ur en bil, men kroppen strejkade totalt!
Läkaren konstaterade att det va en mycket svår Ischias och ville lägga in mig på ortopedavd i Uddevalla. Det hade väl inte jag i tankarna med tanke på att Izabelle fyllde år å dagen efter (idag) skulle vi ha barnkalas med 14 inbjudna tjejer.
Alla fick mig att inse att kalas va inte att tänka på så det va bara att ringa runt till alla å säga som det va å bädda ner sig på en dubbelluftmadrass i vardagsrummet där jag har legat sedan dess. Kan bara stå upp i max 5 min och sitta är det likadant med så liggläge är det bästa, men ändå inte för mitt högra ben gör ständigt ont. Det känns ungefär som en blandning mellan kramp, växtvärk och stickningar! Inte skönt å man känner sig så handikappad å jobbig som måste be om hjälp när det gäller ALLT, förutom att gå på toaletten!

Jag är så lycklig som har en sån underbar man som finns där för mig och mina barn! Han är värd ALLT, älskar honom så otroligt mycket! Och idag fick jag 10 röda rosor av honom som är helt underbart vackra!


Kommentar från: Sofie

Aj aj, din stackare :( låter inget kul..



Men du.. jag har helt missat att du är gravid!!! .. visst, det var ett tag sen jag var här.. men ändå.. När började du skriva om det i bloggen?!

Grattis!! :) Hoppas du mår bättre idag.

Kram

2009-08-29 @ 21:26:54
URL: http://jagmgiminmitt.blogg.se/
Kommentar från: Linda

Hej och tack så mycket :) Oj det lät inte nå trevligt med dom smärtorna...i slutet av min graviditet klämde det på en nerv så höger benet "sprättade ut" och det var inge skönt...hoppas du blir bättre snart och givetvis att du får en snabb förlossning ;) Kram

2009-08-30 @ 12:01:27
URL: http://linnyst.blogg.se/
Kommentar från: Areyanna

Fruktansvärt när det gör sådär ont i ryggen å benen!! Har flera hemska sånna minnen från mitt dumma diskbråck i ryggen innan, fram å tillbaka det ville aldrig ge sig, ambulans turer känner jag igen... Men efter min andra operation nu för 1½ år sedan har den äntligen blivit bättre=) Och jag känner knappt av nån ischias alls eller smärta i varken rygg eller ben=)=)=)=)=)=)=) Hoppas verkligen inte man blir sängliggandes eller dålig när man blir gradvid senn!! Får träna träna träna massa massa innan=)=)=)=)=) Härligt att du kan se bortom allt det onda å till din fina familj=) Ha en fin dag så bra du kan å lycka till me ryggen å bejbyn=)

2009-08-31 @ 10:37:10
URL: http://areeyanna.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback