RSS 2.0

Detta har vi ätit

Hittade ett recept men var tvungen att göra om det lite, som vanligt! Detta var riktigt gott om man tycker om ädelost så att säga! Inte så uppskattat av prinsessan men övriga familjemedlemmar gottade sig i det....mums!

Hade tänkt lägga ut en nakenbild oxå men det får vänta tills imorgon för nu är jag göör mätt å ska moffa en bulle innan jag lägger mig belåten i soffan å pillar mig i naveln, hehe!


Bild: copyright mig själv

Recept har ni här:

Päroninspirerad ädelostsås med pasta

4 pers

2 pkt bacon (klippt och knaperstekt)

Sås:

3 dl creme fraiche
150 g ädelost
1 dl matlagningsgrädde
lite pinjenötter
1 päron

Värm creme fraiche och grädde och smula i osten. Rör tills osten smält. Hacka päronet i småbitar
och lägg i såsen tillsammans med pinjenötterna. Låt småputtra någr minuter.
Servera med fullkornspenne och strö knaperstekt bacon över.

Kommentar från: sandra

Haha... känner igen det där med att göra om receptet lite. Det gör jag alltid när jag ska laga mat efter recept...hihi

2009-10-05 @ 20:25:41
URL: http://minaprinsarochjag.blogg.se/
Kommentar från: emelie o elliott

åå..de där såg riktigt gott ut ju =) ja, men tänk sen..då kan du gå när du vill, eller jaa när tiden finns =) så spännande o börja om på nytt med en liten igen kan jag tänka mig =) hoppas ni har en mysig kväll! kramis

2009-10-05 @ 20:36:37
URL: http://emlisch.blogg.se/
Kommentar från: Evelyn

Vi brukar göra en variant utan nöter och päron samt att vi rör ihop allt så det ser ut som en spya ungefär. ;)



Nu vart jag fasligt sugen på bacon...

2009-10-05 @ 22:28:36
URL: http://eyz.blogg.se/
Kommentar från: ♥ Mamma Russin

hej gumman..

hoppas din kväll liggandes i soffan med navel pill var trevlig.. ;) mat så otroligt gott ut, måste testas här med.. men utan pasta och nötter (gubben allergisk)..

kramrkam

2009-10-06 @ 08:58:01
URL: http://enburkrussin.se

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback