RSS 2.0

Strömstad primärvård

Det verkar som hela Strömstad kommun är kokt i skit, helt ärligt!!! Man blir dåligt bemött vart man än ringer eller får kontakt. Det finns de som är trevliga men överlag är det en attityd som jag inte alls gillar.

Blev lovad av min läkare att jag skulle ringa in för att få ytterligare sjukskrivning (pga min svårighet att röra mig). Så jag gjorde det nu och blev bemött av en surkärring som skrattade åt mig??
Hon sa att så gjorde dom inte å förresten så fanns inte den läkaren kvar. Hon totalt dumförklarade mig och påminde att jag inte tillhörde deras vårdcentral?
Say what BITCH??
Känner att jag sjunker till en 14-årings nivå i språk nu men jag blev både ledsen, kränkt och förbannad. De 3 gångerna jag har varit på vc i Strömstad har jag aldrig fått förklarat för mig att jag INTE skulle tillhöra vc i Strömstad. Jag är skriven där (än så länge) och då ska man väl tillhöra den kommunen man bor i och inte den man bott i? Är så trött på människor som behandlar mig på ett dåligt sätt nu så denna kvinna som idiotförklarade mig, skrattade åt mig, snäste åt mig och bar sig allmänt illa åt kommer få en anmälan från mig, varsegod din SURKÄRRING! Det kanske kan få dig att inte behandla andra illa i framtiden.

Kommentar från: emma - mamma till meja

Åhhh man blir ju så trött på såna människor suck Så du fick varken läkartid eller sjukskrivning?



Kram

2009-10-29 @ 11:56:48
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Kommentar från: Lilla syster..

Man blir så ledsen när man blir behandlad som skrot!! Så typiskt vårdcentraler i små städer.. eller iaf i Strömstad då! Love u sis

2009-10-29 @ 14:36:44
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/
Kommentar från: Hannah

Haha.. nåja ingen av dom två mössorna köptes iaf :-P

2009-10-29 @ 15:34:53
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/
Kommentar från: tess

Men det där låter ju inte klokt. Ring hennes chef så gjorde jag när jag blev illa behandlad sist de va de tacksamma för. För som du säger man förhindrar ju att någon annan får samma bemötande. Öedsen för din skull att du blivit så illa bemött i Strömstad det är ju inte nått bra betyg för dom...



Ja jag mår inget vidare nu utan behöver vila IGEN... så ja det är bara att lyssna på kroppen även om samvetet gnager hårt i mig att ringa sig sjuk...



//tess

2009-10-29 @ 20:23:56
URL: http://tess701.blogg.se/
Kommentar från: Bokmalen

Vad kul att du tittade in hos mig så att jag hittade hit!! ;) Trevlig blogg du har å ja, jag kan bara säga att tyvärr har jag oxå varit med om att bli illa behandlad när jag pratar med sjukvården... Man blir lika arg å ledsen varje gång. Undrar hur vissa får sina jobb???

Jag kommer att titta in här fler gånger så jag hoppas att du fortsätter bloggandet!! ;)

Kramen, Maria

2009-10-29 @ 21:20:34
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback