RSS 2.0

Städ-vägrare

Varför är mina kids städ-vägrare? Att städa på sitt eget rum har aldrig varit en hit och det har aldrig hittats på så många ursäkter som just då, när de ska städa sina kaos rum. Jag har plockat ner leksaker i sopsäckar, ställt in myskvällar och skällt på dem. Men inget biter. Vad gör ni andra när era barn vägrar att städa?

Eller är det bara mina kids som är sådana?

Dags att plocka bort halva sortimentet från prinsessans lager kanske?? Får nog ta å smida mina planer.

Just i denna stund kommer hon ned å går förbi sovrummet (där jag är) å grymtar ur sig:


- Åh varför ska jag gå på toa så många gånger!!
(Det var bara 10 min sedan hon kissade en halv liter)


Ska man skratta eller gråta??



 Se lycklig ut du, snart kommer du grina...MOAHAHA!!!

Kommentar från: Ninnipinni

Jag brukar säga till mina att det som ligger på golvet kommer att åka med dammsugaren eller kastas:) Lyssnar de inte, så räcker det med att hämta en sopsäck och börja att plocka ner sakerna i den=)Har även kastat en del saker, men då har jag varnat dom innan....

2009-10-08 @ 16:52:37
Kommentar från: emma - mamma till meja

Sambons yngsta är ju nio nu och har tidigare haft en jäkla massa leksaker. Nä rvi har tröttnat på att säga till honom om att städa har vi plockat bort leksaker från hans rum så att han inte har så mycket. Detta funkade faktiskt bra eftersom han väldig väldigt gärna vill ha alla sina saker ifred...



Vi har också gjort som här ovan sagt att dom kommer att slängas nästa gång dom ligger och skräpar...



Kram

2009-10-08 @ 18:34:15
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Kommentar från: Ninnipinni

Det här med amningskudde.., även om jag inte ska ha ngn så såg jag att det finns jättesnygga och billiga på Coop för ca 200kr:)

2009-10-08 @ 19:07:52
Kommentar från: Helen

Ha ha vilka stygga planer du planerar. Jag har också testat den metoden men det funka inget vidare.Blev mest skrik och gap och sedan glömde dom lika fort igen.

Frida är värdelös på att städa, lägger sig på golvet och skriker att hon inte kan.

Pontus är jätteduktig och brukar till slut ge upp och ta Fridas rum också.

Går att köra med storebror....

Kram

2009-10-08 @ 20:44:47
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Kommentar från: Sandra

Hon har inte diabetes? Dricker hon mycket eller kissar mycket kan det vara tecken på det. Bara ett litet observandum.



Mvh Sandra

2009-10-08 @ 22:44:08
Kommentar från: Lii

Vi har också "städproblem" med vår 12-åring.

Men det blir INGEN veckopeng om inte rummet är städat.

Ingen veckopeng= inget godis.

Funkar jättebra hos oss. (efter lång tid ;0) )



Ha en mysig helg!

2009-10-09 @ 07:49:48
URL: http://lii76.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback