RSS 2.0

Ännu en dag!

Då har man fått domen som sjukskriven igen :(
Är så trött på att vara sjukskiven å särskilt den här gången för jag måste vila å ligga till sängs så mkt det går...jätte kul för det finns ju så mkt att göra i sängen (förstå att det är ironi)! Men jag ska väl kunna hitta något positivt med det oxå om jag försöker riktigt noga.
Nu till helgen så ska alla fira svärfar som fyllde 60 igår å jag vill ju så gärna åka dit! Tyvärr är det 50 mil bort å jag är rädd att jag inte klarar bilfärden eftersom de 20 min in till läkaren idag fick ryggen att bli sämre. Men om jag nu vilar massor å inte envisas med att gå utan kryckor, å proppar i mig all medicin jag fått plus stesolid till bilfärden så kanske jag kan klara av det, jag vill ju!



Kommentar från: Petra

Ja det var mycket skit på en gång du råkat ut för!!!Hoppas det löser sej för er...

2009-09-02 @ 17:22:11
URL: http://petrano1.bloggspace.se
Kommentar från: Linda

Åh stackare där,vad tusan jäkla försäkringsskit o arbetsförmedlingen,blä för dem,hoppas att det på ngt vis löser sig!

Ja,jag kämpar på med min förkylning,tur att jag inet överragerar o tror att jag har svininfluensan,då hade jag haft skyhög feber o haft andningsproblem, ja säger då det...suck...men,men...livet rullar på ändå trots förkuylning.

2009-09-02 @ 18:10:27
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Kommentar från: tess

Ja han har nyss fått sin diagnos... värre med åren??? Fy säg inte så... han ska bli bättre med åren ju....



Stesolid???? varför tar du de??? Det är ju vanebildande å du är ju gravid. Jag har oxå men får bara ta i yttersta nödfall.... för att sova. men jag behöver aldrig ta nu som tur e. När jag låg inne fick jag ta det en period. Men det finns annat att lugna ner sig på än sån medicin.... som inte är vanebildande. Lergigan och Atarax tex...



Ja ha sonen har återvänt? Va de inget bra hos pappa??? Ja tonårsbekymmer har jag mer än nog med... huga...



Ja man får försöka se det positiva det är inte alltid så lätt men man får ta en stund i taget.



Bilder kommer.... insperationen kanske inte infinner sig för det är såååå trångt. Å inget speciellt vi gjort.... de behöver större rum men vi har inga tyvärr... å de lilla får de dessutom dela på. //Tess

2009-09-02 @ 18:42:57
URL: http://tess701.blogg.se/
Kommentar från: tess

Okej ja ja ryggar tillbaka men ibland är man ju tvungen. De va jag med. Jag var tvungen annars hade jag inte levt idag.... så man fick ta det läkaren sa och så kom jag tillbaka och mådde bättre.



Nej ja blir inte rädd så... jag har haft honom och hans bekymmer i sju år nu... men trodde du visste att de blev svårare med åren. De kan de givetvis bli på många sätt men jag tänkte just på funktionshindret.



Ja vi får stötta varann... de e tufft med dom... vi bråkar en hel del kan ja säga... du vet han ska ju ha sista ordet i allt.



Tess

2009-09-02 @ 19:15:03
URL: http://tess701.blogg.se/
Kommentar från: Petra

du får försöka ta en dag i taget och se framåt även om det är svårt nu. Klart det är mysigt med all planering men massa att hålla ordning på. kram

2009-09-02 @ 20:43:32
URL: http://inredningstokig.blogg.se/
Kommentar från: tess

Ja du kan säga att ja känner igen det där med tankarna... jag tänker EXAKT så. Och när kuratorn sa nu att han är depremerad blev ja ännu mer VAFAN ska han bli som JAG!!!! Men detta tjatet som man har nu det behöver de... de kommer tacka oss en dag för de behöver ha regler. De kan inte få som de vill som de tror... men de fan så jobbigt de ska gudarna veta. //Tess

2009-09-02 @ 21:07:08
URL: http://tess701.blogg.se/
Kommentar från: Helen

Låter inte roligt det där. Men sängen ser ju riktigt inbjudande ut så jag hoppas du latar dig lite åt mig också. Så får du förstås krya på dig också .

Kram

2009-09-02 @ 21:15:12
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Kommentar från: Nina

Hej hej! ja finns på vimedbarn :D roligt att du hitta in. alltid roligt med nya människor att dela vardagen med :D finns ju så mkt att tala om då man har barn eller väntar barn :D



är det din första bebis? när är du beräknad? =)

2009-09-02 @ 21:15:26
URL: http://modesida.blogg.se/
Kommentar från: Nina

hah kan tänka mig det, man glömmer ju så lätt.. redan glömt min mage.. nja inte den som är kvar :P



mysigt att få bebis i julklapp. det är ju inte hel fel :D

2009-09-02 @ 23:16:06
URL: http://modesida.blogg.se/
Kommentar från: Barnmorska

Stesolid vid graviditet?



Stesolid 5 mg.

Graviditet

(Kategori C)



Diazepam passerar placenta och går över till fostret och kan efter kontinuerlig tillförsel under längre tid av graviditeten ge upphov till hypotoni, påverkan av andningsfunktionen och hypotermi hos det nyfödda barnet. I enstaka fall har också abstinenssymtom hos barnet rapporterats.



I djurstudier har tillförsel av bensodiazepiner under dräktigheten givit upphov till gomspalt, CNS-missbildningar och kvarstående beteenderubbningar hos avkomman. Under graviditet bör därför bensodiazepiner ges endast på strikt indikation och sedan moderns behov vägts mot riskerna för fostret.



Amning

(Grupp III)



Diazepam passerar över i modersmjölk i sådana mängder att risk för påverkan på barnet föreligger även med terapeutiska doser.

2009-09-02 @ 23:59:23
Kommentar från: Angelica

Hej. Det kommer garanterat ett nytt jobb som du får.

Använd du dina kryckor och vila mycket så blir du nog bättre snart.. Men du ser ut att ha det ganska mysigt ändå pi ditt nya hem :)



Ha det bra kram

2009-09-03 @ 10:44:25
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback