RSS 2.0

Ännu mera skit!

Nu känns det som jag bara gör inlägg som handlar om tråkigheter men tyvärr håller oturen i sig å jag vet snart inte på vilken ben jag ska stå på.
Pratade med försäkringskassan idag å fick bekräftat att eftersom jag inte hinner jobba 6 månader innan bebisen kommer å att jag mellan jag inte va sjukskriven å fick anställning (6 april-12 maj) inte skrev in mig på arbetsförmedlingen så straffas min familj av att jag de första 180 dagarna som mammaledig får garantipenning som innebär 180:-/dag minus skatt! Just nu känns det som jag håller på att ge upp. Hur ska vi kunna försörja alla barn som snart blir 4 stycken på en inkomst? Å med en boendesituation som inte kommer bli rolig i vinter med tanke på hur hög hyra vi har här å ett uppvärmningssystem på golvvärme. Det finns inga andra alternativ för oss heller då det är sån bostadsbrist i den här staden. Så hur man än vänder röven så är det skit...så känns det!

Hur ska man veta att man är tvungen att anmäla sig till arbetsförmedlingen när man sitter hemma å söker en massa jobb på egen hand? Har varit arbetslös en gång tidigare i mitt liv å då blev jag inskriven å sen gjordes inget mer. Jag är ju ändå tvungen att söka arbetena själv! Det här landet har ingen bra politik när det gäller arbetslösa eller sjukskrivna. Å ingen hjälp får man heller någonstans.

Förlåt för mitt negativa inlägg men jag mår skit just nu å önskar bara att nått positivt hände så jag fick skratta igen å känna lyckan att finnas till!
Kommentar från: Lady Angel

180 dagar är väl 6 månader? Fy så lång tid att leva på så lite pengar. FSK är helt enkelt för jävliga. Jag har varit sjukskriven sedan 2006 och sedan varit med i alla de olika samarbetsplanerna FSK har med allt och alla. Inte fan har jag kunnat komma vidare efter det för det har inte hjälpt tillräckligt mycket. Jag mår sämre nu än när jag blev sjukskriven men ändå säger FSK att de inte kommer förlänga min sjukskrivning. Den går ut i oktober och sedan är det bara socbidrag jag kan hoppas på. FSK sucks ass.

2009-09-01 @ 19:25:51
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Kommentar från: ella

hej d va länge sen=)

jo jag e ok bara magen som kronglar.fortf sjukskriven men blir väll nån arbetsträning snart.

f kassan är ju ej kloka.!!

ska du ha bebis=)?åh va mysigt=)

nä politik..inte blire bättre me högern som styr häller:(

kram!!!

2009-09-01 @ 19:58:38
URL: http://ellisgirl.blogg.se/
Kommentar från: tess

MIn man skrev in sig när han va arbetslös... å jag lovar han fick inte en krona någonstanns ifrån för a kassan skulle bara ha in massa papper... fast han hade kvar dagar sedan sist så fick han ingen ersättning.... de e så sjukt ibland så de e inte klokt.



Jag lider med er och jag förstår att det är tufft.... Vi har en ansträngd ekonomi vi med och man får dra in på allt man kan. det är inte skoj men så får vi leva just nu. Sälja saker som man egentligen vill ha...



Tyvärr brukar oturen hålla i sig. men jag hoppas det snart vänder... //Tess

2009-09-02 @ 09:18:54
URL: http://tess701.blogg.se/
Kommentar från: ella

d va ren tur ja fick förlängt bidrag hårdare nu med f-kassan:( man får ej va"sjuk snart ju?

va ska alla ta vägen då?

kram hoppas du vaknat å får en bättre dag nu=)

många kramar

2009-09-02 @ 09:40:41
URL: http://ellisgirl.blogg.se/
Kommentar från: Anonym

Håller med dig!

Varför måste man skriva in sig på AF när dom ändå inte är till någon hjälp?

Läste någonstans att varje sk arbetsförmdelare i slutändan lyckas förmedla 1 jobb om året!!!

Vad fan är det egentligen..?

2009-09-02 @ 09:58:29
Kommentar från: Angelica

Ja jag har redan börjat jobba. Jag bytte ju jobb i april förra året och var i samma sits som du jag var gravid men jag hade tur och fick behålla jobbet och fick fast anställning. Jag kommer jobba ca 4 timmar om dagen nu till en början...

Jo jag har läst det att ni kommer få eran lille eller lilla i december :)



Vad stor Izan har blivit :) Jag ska hälsa till Jasmin hon kommer hem i helgen nu..



Kram

2009-09-02 @ 10:23:35
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Kommentar från: tess

Oskar är 14 år nu.... å nej ja har inte heller nått emot peircingaqr. Har ju fyra själv.



Trivs du inte?? Va jobbigt... å så allt annat som händer. Ja de e inte skoj alls. Men ni hyrde väl så vi får hoppas ni hittar nått annat för det lät väldigt dyrt.



Lägenhet är ju ett alternativ men svårt att hitta en i rätt storlek skulle ja tro. Men du trivs i stan för övrigt? Jag trivs jättebra här i Kristinehamn så jag ångrar inte att ja flyttat hit, men vi bor för trångt. Vi får ju inte heller några lån så vi har inget alternativ samtidigt trivs ja ju.



Hoppas oturen snart vänder.... vet hur de e.. Har de ju tufft för de mesta ja med. Stora grabben trivs inte i skolan och August har ju sitt funktionshinder. De tar på en.



Nä nu måste ja fortsätta i grabbarnas rum så det blir ordning någon gång...



Kram

2009-09-02 @ 15:07:16
URL: http://tess701.blogg.se/
Kommentar från: ella

hm m d jobbiga är vad ska man hitta på?=)när man e hemma såhär..handlat å grejjat men glömde mjölk..så måste snart ut igen hehe.men sen ska jag minsan bara vara lat=)

kram!!hoppas d känns iaf lite bättre snart

2009-09-02 @ 15:53:03
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback