RSS 2.0

Planering och egentid

I måndags så fick jag första leendet av Lion som var medvetet...eller 4 stycken på rad!!! Inte klokt hur lycklig man blir av detta leende, så vackert!
Annars rullar allt på som vanligt när man har en ny familjemedlem, han är bossen å jag hans slav..hihi. Han kan väl få tro det i några veckor till, tills jag lägger in en högre växel å tvingar han att sova i sin säng å låta han ligga å skrika ett tag...ingen som tar skada av det. Men nu lever jag på hans villkor å det går jätte bra det med :)

Izabelle är inte längre minst i hemmet å det märks av, hon har lite svårt att acceptera ibland att lillebror kommer först. Så då får man låta henne få lite extra tid av något annat. Nu håller vi på å lägger ett större pussel (för er som är nya läsare kan jag säga att jag är en riktig pusselnörd) å igår va vi till biblioteket å lånade nattaböcker! Redan kl 19 igår så va hon beredd att gå å sova för att jag skulle läsa *fniss*! I tisdags bakade vi bullar å idag ska vi åka å shoppa en ny jacka till henne å förhoppningsvis hinna ta en liten fika på stan innan vi drar hem å kanske kan det bli utan Lion. Hon behöver ensamtid med mig så det inte blir avundsjuka eller att hon känner sig utanför. Inte lätt alltid att få ihop allt med alla barnen. Min son skulle oxå behöva ensamtid med mig så det får bli nästa helg, en fika på stan ska jag försöka få in då. Planering är min starka sida, värre är det när man ska följa den med, hahaha!

Nu ska jag röja lite här innan lilleman vaknar å är hungrig!

Ha en fortsatt bra dag!


Kommentar från: Bokmalen

Jo, jag kan tänka mig att det är fullt upp. Å, viktigt för dom andra barnen att få lite egen mammatid. ;) Härligt att du tar dig den tiden med dom. ;)

Vi ska åka å hälsa på våra vänners lilla bäbis imorgon. Ska bli sååå kul att få se den lille!!

StorKramen, Maria

2010-01-21 @ 16:36:36
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Kommentar från: Linda

Ja det med ploppen är verkligen as konstigt asså! hehe jodå bebis det kommer säkert framöver ngn gång! Hälsar gärna på dig ändå raring;) Nu blev det ju så långt bort plötsligt..Skövde..hmmm me don´t like=( buhuuuu

Ja amigurumin e skitsöt den tjejen jag fikade med har jag träfffat via bloggen hon e svinduktig på att virka dessa sötisar!

2010-01-21 @ 18:59:45
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Kommentar från: Lady Angel

Gör man så? Låta bebisen skrika lite alltså? Jag har hört talas om att man ska köra hårdare med bebisen efter någon månad eller så, de ska lära sig självtröst, men jag har nog aldrig hört talas om någon som gör det. Jag vet ju nada om bebisar... Är mer van vid större barn i 3 till 45-årsåldern... Mina syrror gör inte så som du skrev med sina barn. Snarare tvärtom: de springer till sina barn så fort de piper lite. Inte för att jag är bebbeexpert men vem som helst fattar ju att barnet då vänjer sig vid att alltid få som han/hon vill. Det låter som en bra grej att göra så, låta bebisen skrika lite. Fast vad vet jag? Antar att jag skulle göra allt fel med mina barn. Hoppas jag förblir barnlös ett bra tag till, hehe.

2010-01-23 @ 01:41:32
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Kommentar från: Lady Angel

Nu såg jag att det var Barabapappa på Lions kläder. Kunde inte komma på vad det var först. Jag har gått och kollat på sådana bebiskläder, är ju så att jag får lust att köpa några i miniformat. Kul att Barbapappa har kommit tillbaka också.

2010-01-23 @ 01:43:24
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Kommentar från: Smsa Låna

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-20 @ 02:32:07
URL: http://smsalåna.nu

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback