RSS 2.0

Inte roligt

Tack för att ni kommenterar, det känns lite roligare nu i vardagen med ont ont ONT!

Idag har det varit en riktigt jobbig dag med en massa tårar å gnäll å nära att ge upp! Tårarna har runnit oftare än jag kissat ( å det vill inte säga lite det). Skulle till barnmorskan idag för första gången på riktigt å jag hade sett fram emot det eftersom den förra tiden glömdes sägas till mig :(
Här i Strömstad är det barnmorsekbrist för till fället så många tider finns inte att få. Men iaf så fick jag en tid idag kl 16.00 å va jag längtade efter att få höra bebisens hjärta för första gången!
Väl där kl16 å fick sitta vänta men ingen kom å hämtade mig. När kl va kvart över gick jag å frågade någon vad som händer å fick till svar att jag hade ingen tid nu. Då kände jag hur tårarna kom igen å den personen ringde till den andra mvc mottn å det var där jag hade tid! Hur skulle jag kunna veta att jag skulle dit när jag hade ringt till den jag va på å hade fått tid där??
Så 16.45 kom jag in, fast då va jag väldigt nära på att ge upp å gå hem å be alla dra åt skogen. Kan ju inte påstå att den här kommunen står högt i kurs hos mig just nu, vill bara härifrån!

Men vi fick lyssna på bebisen så det värmde lite i all depp just nu. Hjärtljuden fick jag aldrig veta utan bara att enligt skrock är det en liten pojke!

Hoppas dagen imorgon bjussar på mer positivitet!
Kommentar från: Mamma Russin

hej hopp..



underbart att du fick höra det lilla hjärtat..:) förstår om du har det jobbigt..

jo det stämmer, jag låg i stort sätt i 6-7 månader.. gjorde jag nått tex dammsög, gick till affären (10 minuters gångväg) så blev jag liggades helt i 2-3 dagar sedan.. visst det var värt det, vi fick ju en liten Stina.. det var då jag började blogga.. var tvungen att få ur mig att gnäll någonstans, haha...om du går tillbaka i min blogg kan du följa mina dagar som liggande och med värk.. :) till råga på allt så gick jag över med med 4 dagar.. så jag fick tjata mig till en igångsättning, vilket jag ångra stort idag.. förlossningen blev så utdragen, 2 dygn..



oj vilken uppsatts detta blev.. :) när har du bf?



kramkram

2009-09-07 @ 20:21:17
URL: http://enburkrussin.se
Kommentar från: Lady Angel

Det var dåligt organiserat av bvc. Min kompis hade samma scenario för några år sedan, verkar vara barnmorskebrist på många ställen. Man kan skulle bli barnmorska...?

2009-09-08 @ 09:49:05
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Kommentar från: Anna

Hej ville bara tipsa om en några bra tips om att ta kritik. Ha en jättebra dag! http://www.affarsplan.com/artikel.php?visa=taemot

2009-09-08 @ 13:00:31

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback