RSS 2.0

Recept på middagen

Detta receptet är för 1 person så om ni är fler är det bara att lägga till...

Köttfärsbiffar:

250 g köttfärs
2 msk vatten
2 vitlöksklyftor
5 droppar tabasco
salt och peppar

Blanda ihop allt och forma till två bollar, platta ut till biffar och stek dem i 1 msk olivolja (går bra med annan olja)

Grönsaksröra:

1 liten gul lök
1 röd paprika
2 tomater
1 vitlöksklyfta
persilja
italiensk salladskrydda
1 msk olja
salt, peppar

Hacka lök, tomater och paprika i små bitar. Hetta upp en kastrull med oljan och häll i löken och stek tills den blivit mjuk och genomskinlig. Tillsätt vitlök och paprikan och låt koka i ca 5 min. Tillsätt tomaterna och kryddorna och låt småputtra i ca 20-25 min.

Marinerad Cayennegurka:
1/3 gurka
färskpressad saft från en halv lime
cayennepeppar (tänk på att det är hett)

Hacka gurkan i små bitar och krydda med cayenne och häll saften över och rör ihop. Låt stå i kyl under tiden du lagar maten så att den får dra till sig utav smaken.

Den här rätten är baserad på Gi å innehåller inga kolhydrater så om ni önskar kan ni tillsätta råris eller fullkornspasta.
Servera citronvatten eller limevatten till....

Smaklig måltid!!
Kommentar från: Gabriella

svar: hur ser din hund ut då? :P

2008-06-06 @ 20:57:31
URL: http://gabriellaannamaria.blogg.se/
Kommentar från: Maria

Vad duktig du är med GI-mat (jag borde oxå börja). Ha en underbar dag, Kram Maria

2008-06-07 @ 09:31:41
URL: http://mariashuvud.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback