RSS 2.0

Sen lunch, haha!!

Eftersom vi varit på stranden hela eftermiddagen och sen gjort lite annat så blir allt uppochner! Så istället för lunch idag blir det kvällsmat, men tur att det blir lite lättare då!! Kände när jag satt på stranden förut å alla tjockisar (förlåt, men de va det) ger sina tjocka barn dricka, chips pizzabitar och allt annat äckligt, att jag fick lite panik..varför göder man sina redan tjocka barn istället för tänker på deras hälsa? Ok jag är inte smal men jag har alltid försökt ge min familj nyttiga mål och ser till att det äts godis på helgerna. Sen fuskar vi ibland oxå, hallå, vi är normala!! Men tänk de som ständigt ger sina barn snabbmat och en massa socker...hur tänker de? Sen kan man vara tjock, eller mullig av naturen ( det är en annan sak) men ändå tycker jag att man borde tänka på hälsan, det är inte bra att bli uppvuxen på skräpmat för att allt ska vara enkelt å inte ta så lång tid att laga. Vi ska ju leva med våra kroppar i väldigt många år å då måste vi oxå vårda den som den förtjänar!!
Nog om det...ska nu äta en ceasarsallad med grillad kycklingfilé och utan dressingen och krutonger, så egentligen ingen äkta men för mig passar det jätte bra, det är så gott!!

5 blad från romansallad
1 liten bit gurka
1 tomat
30 g grovriven parmesan
1 liten grillad kycklingfilé

Dressing tar jag å droppar ca 2 msk pesto derssing (den är jätte god å inte så fet)!!

Kommentar från: ia

Jag undrar också ofta över det där. Är det okunskap eller? Matvanor från barndomen följer med upp i vuxen ålder. Snart blir det som i USA där det finns mycket unga människor med hjärt- och kärlproblem.

2008-06-09 @ 07:50:32
URL: http://jag-unik.bloggspace.se/
Kommentar från: Maria

Håller med dig till fullo. Jag är supernoga med vad mina barn äter för jag vill absolut inte att dom ska bli som sin mamma. Tur nog så har jag pinnsmala barn, men det kan ju ändra sig =)

2008-06-09 @ 09:58:05
URL: http://mariashuvud.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback