RSS 2.0

Gravid blir uppsagd!

Idag firar jag å min älskade 1 år! Hade tänkt att fira det med en utemiddag, hela familjen å en massa mys. Tyvärr förstörde min chef den glädjen för oss idag med att meddela mig helt utan förvarning imorse att jag är avskedad för att jag inte håller som dekoratör!
Trodde att man som chef hjälpte sina medarbetare när de är nya istället för att motarbeta eller bara strunta i en å sen bara slänga i ansiktet att man inte får fortsätta. Jag kan ta om jag har gjort ett dåligt jobb. Men när jag för 2 veckor sedan fick be om ett samtal med henne, för att fråga om hon var nöjd med mig eller om jag skulle oroa mig över att inte få behålla mitt jobb, då hon berättade för mig att hon var väldigt nöjd med mig å hade ingen tanke på att splittra våran grupp. Givetvis pustade jag ut å var säker på att jag får behålla jobbet. Och nu idag så säger hon att jag inte kan fortsätta för jag håller inte måttet!???? Menar hon måttet runt midjan eller? Jag menar, jag är gravid å blir avskedad. Hur ser det ut på ett sådant stort företag som KAPPAHL? Att bli avskedad för att man är gravid. Jag blev lovad utbilding av KappAhl men när det kom fram att jag var gravid tog de genast tillbaka det. Så nu undrar jag. Om jag inte hade vart gravid, hade jag fått behålla jobbet då? Jag hade ju iallafall börjat på en utbildning som dekoratör och fått feedback på vad jag gör för fel och hur jag kan lösa det. Men nu bara för att jag är gravid så blev det varken utbildning eller jobb.

Kommentar från: Linda

Ah men fy fan säger jag bara vilka jävla svin!!!



2009-08-25 @ 19:10:24
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Kommentar från: Lady Angel

Are you fucking kidding me? De kan ju inte avskeda dig för att du är gravid! Det är ju olagligt för fasen! Gå över din chefs huvud: ring Kappahls huvudkontor eller ännu bättre, ring JO, eller ring tidningarna och nyhetskanalerna och häng ut Kappahl. Du kan inte bli avskedad pga graviditet! Det, min kära, är olagligt! Sa din chef för två veckor sedan att hon var jättenöjd med dig men nu helt plötsligt sparkar dig, de lovar dig utbildning som uteblir, ja då ligger hon illa till din chef. Ring JO.



Kram, kram.

2009-08-25 @ 19:35:45
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Kommentar från: Lady Angel

Äsch vad dum jag är, JÄMO menar jag såklart att du ska ringa. Inte JO. Hehe, klantade mig lite. Ring JÄMO. Nu.

2009-08-25 @ 19:38:04
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Kommentar från: lillemor

Hej Petra. Fy fan vilket sätt att göra så:( Som kvinna får man tydligen inte vara gravid å vara hemma med barn! Jag ska själv börja jobba nu efter att ha varit hemma med Hannah å när jag fick mitt schema så hade dom helt enkelt bara tagit bort 50% av min tjänst så nu ska jag jobba 25% utan att ha blivit informerad om detta! Hoppas att du går vidare med detta för så får dom bara inte göra. Hoppas att du mår bra å att din graviditet fortsätter i lugn å ro. Sänder dig massor med kramar hälsn: lillemor

2009-08-25 @ 21:13:14
Kommentar från: Helena

Vad sa hon när du ifrågasatte vad hon egentligen menade?

2009-08-25 @ 21:44:35
Kommentar från: Syskonbloggen

Sådant här händer säkert alltför ofta :C Hoppas dock allt är okey med dig. Jättesöt blogg du har.



Kram!

2009-08-25 @ 23:24:11
URL: http://syskonbloggen.blogg.se/
Kommentar från: mindy

Godmorgon gumman..Inte skoj att höra det du skriver ner..Hoppas att er 1 års dag blev en bra dag ändå fast hon förstörde det med uppsägning..Ha en skön onsdag.kram kram

2009-08-26 @ 08:29:21
URL: http://blondis81.blogg.se/
Kommentar från: mindy

Hej min kära vän.Förstår att det är jobbigt när man får såna besked när man frågade för ett tag sedan & hon ljög för dig..inget skoj...

Men har du slutat på jobbet helt eller har du några dagar till där eller?

Det är okej med mig..Har jätte ont i min rygg så det är helt sjukt..Har påbörjan av foglosning..inget skoj..men har ett bälte som hjälper lita men inte för ryggen som gör mesta ont..så jag får allt se hur det blir under dagen om man ska jobba eller inte...Ska så fall bara jobba denna vecka o 7 veckor sen går man på havanskaps ledig..så skönt.kram kram

2009-08-26 @ 09:07:08
URL: http://blondis81.blogg.se/
Kommentar från: Hanna

Hej hopp!!!

Man får inte lov att avskeda någon som är gravid, finns regler på det! Tycker det är helt sjukt!

Dåligt företag som gör så!

Hoppas allt är fint annars?

krams hanna

2009-08-29 @ 18:00:31
URL: http://hannis84.blogg.se/
Kommentar från: Areyanna

Terrible!! Helt sjukt dåligt av henne att göra så=( Du som trivdes så med jobbet med=( Men men det ordnar sig nog, du har ett underbart tillskott i familjen allafall och en härlig familj att fira det med=) Jobb kommer det säkert att finnas framöver, trist att det hände just nu bara,.. Det är inget skojj å gå hemma utan, å gå miste om det jobbet man älskar, .. Hoppas det löser sig för dig! Kraam*

2009-08-31 @ 10:44:37
URL: http://areeyanna.blogg.se/
Kommentar från: Anonym

Du borde gå ut med detta i media, extra pinsamt när det är ett så stort företag som gör så här!



2009-09-01 @ 12:52:44
Kommentar från: M i c k a

det var riktigt fult gjort :O får man äns göra så? avskeda någon utan att ha en vettig förklaring?

2009-09-02 @ 01:49:32
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback