RSS 2.0

Önskar lite glädje...

Man undrar verkligen vad som är meningen med livet ibland när det kommer nedgångar som heter duga. Har knappt sovit en blund inatt å jag gråter konstant. Förmodligen för att jag är gravid men oxå för att allt skett orättvist. Hade en tvist med min chef imorse för jag kräver en ordentlig förklaring. Hon bara mumlar om saker jag inte håller med om och säger att det absolut inte är på grund av att jag är gravid. Men samtidigt va hon orolig för om jag kommer orka jobba 75% efter mammaledigheten, hon säger att jag ointe är så snabb, vilket kanske inte är så konsitgt med tanke på att jag är överviktig plus gravid på det. Den som såg mig jobba på statiol för ett par år sedan tyckte jag va för stressad. Så det känns som att hon hittar på ursäkter för att slippa säga att det är för att jag är gravid.
Om man börjar som ny på ett jobb och aldrig varit dekoratör innan, är det inte upp till ens chef att stötta och hjälpa om hon/han ser att det blir fel? Jag vet att jag hade gjort det men alla är vi olika. När jag gav henne denna kritik blir hon tyst och vet inte vad hon ska säga, ett bevis på att det är hon som inte skött sig som chef.
Jag älskade verkligen mitt jobb och brann för det, jobba över tills allt var klart och sa aldrig nej. Så allt känns som ett slag i magen kan man säga.
Sen mister jag väl föräldrarpenningen nu oxå ser det ut som.
Som sagt, vad är meningen med livet??

Tack Kappahl för allt!
Kommentar från: lillemor

Hej din stackare. Åh fy jag lider verkligen med dig:( Inte kul när massa saker kommer på en gång å allt bara är negativt. Hoppas ändå att du klarar av detta fint trots allt, ge inte upp det kommer bättre tider ska du se:() Massor med styrkekramar från mig. Ta hand om dig och bebisen i magen

2009-08-26 @ 17:50:33
Kommentar från: Helena

Orkar du dra in facket så tycker jag att du ska göra det! Känns som om hon inte kan ge dig ett rakt svar efter vad du skriver, som hon är undanglidande. Ring ditt fack och fråga om hur du kan göra! förstår att du inte orkar nu och att du är hur ledsen och besviken som helst, kramar

2009-08-26 @ 18:04:27
Kommentar från: tess

Jag tycker detta verkar hemskt konstigt om du frågar mig. Vet att du kanske inte orkar just nu men du borde gå vidare med detta.... de anställde dig väl och visste att du INTE va utbildad... varför tog de just di då??? Jag menar det måste ju finnas många som söker ett sådant jobb? Detta är ju ett vanligt sätt att bli av med en gravid eftersom de tycker man blir en belastning men man får inte säga upp någon på de grunderna... och va ska de stå i ditt betyg därifrån att du va för långsam??? De går liksom inte ihop alls. Gå vidare med detta....



Önskar dig all lycka.... //Tess

2009-08-26 @ 18:09:09
URL: http://tess701.blogg.se/
Kommentar från: Lady Angel

Låter helvrickat alltså. Det är solklart att hon avskedar dig för att du är gravid men det kan hon naturligtvis inte säga för då är hon illa ute. Jag tycker du ska ringa facket så fort du känner dig piggare. När jag blir utsatt för orättvisor så blir jag först skitledsen och vill helst gå och gömma mig under täcket, men efter ett tag kommer ilskan. Jag kan bli fly jävla förbannad och då tar jag itu med det. Jag tycker du kan göra så, var ledsen så länge som du behöver liksom, och sedan ring facket eller Diskrimineringsombudsmannen. JÄMO finns inte längre tydligen, det har blivit ihopslaget till en myndighet mot orättvisor. Vill du vara lite ful mot Kappahl och din chef så hör av dig till tidningarna/tv-kanalerna... Din chef får allt ligga som hon bäddat.

2009-08-26 @ 21:54:01
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Kommentar från: Hondjur

Men herregud, det där är väl typ..kränkning? Olagligt? Jag håller med föregående att när du kan och orkar borde du ta kontakt med facket! Det får verkligen inte gå till på det viset!

Vilken människa! Oerhört ruttet må jag säga!

All lycka gumman! Jag håller tummarna!

Kramar

2009-08-27 @ 00:37:07
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Kommentar från: Petra

Kan du inte gå vidare med detta så får det ju inte gå till!!!

2009-08-27 @ 12:22:11
URL: http://petrano1.bloggspace.se
Kommentar från: hanna

Att börja ett jobb utan att ha tidigare erfarenhet av arbetsuppgifterna är alltid svårt, men om du verkligen gillade jobbet som dekoratör så finns det en sådan utbildning på Handelsakademin i Göteborg. Kanske kan vara värt att söka?

2009-08-27 @ 13:29:17
Kommentar från: Petra

men herregud, vad är det för en chef du har egentligen? Bara för att du är gravid ska hon inte kränka dig på detta sätt, vilken slinkare som inte vågar säga den verkliga sanningen. Stå på dig och gå vidare med detta till facket om du nu är med i det! Kram och lycka till gumman

2009-08-28 @ 09:53:46
URL: http://inredningstokig.blogg.se/
Kommentar från: lotta

Apropå det här med kränkt ... du fick jobbet utan att vara utbildad, hur kränkta skall inte alla utbildade dekoratörer som sökte jobbet känna sig? Se upp lite ordet kränkt! (För tydlighets skull vill jag säga att jag inte är dekoratör själv.) Instämmer också med Hanna, sök utbildningen.

2009-08-28 @ 11:05:50

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback