RSS 2.0

OBS! Känsliga tittare varnas!

Nu äntligen har telia släppt till :)) Så vi har ett internet som funkar igen å jag kan blogga och vara uppdaterad på allt som händer i världen!
Här har det inte blivit någon kiddo än, utan varje förvärk får mig att hoppas å varje gång det avtar får det mig att inte vilja vara gravid längre. Fy va det är segt nu, å en väldigt livlig bebis i magen så man inte får sova på nätterna gör ju inte saken bättre...stort SUCK!

Har bara en massa före bilder i arkivet för det är inte riktigt iordning här hemma än men imorgon kan ni få en tjuvtitt i vårat hem, börjar bli riktigt mysigt tycker iaf vi!

En sak som hände idag var att prinsessan fått ett snitt i örsnibben å en plopp fattigare där. Ok...jag ska berätta å visa en bild....OBS...inte för känsliga!

Igår så badade hon å konstaterade att hennes plopp i örhänget hade lossnat så då tog vi bort örhänget som satt kvar å jag kände hur trött jag blev på öron som krånglade. (Vi tog hål i somras i hennes öron å de har krånglat en del) Inte så mkt mer med det utan jag tänkte att idag skulle vi in å klaga på dyra örhängen som lossnar :(
Men så blev det inte utan när hon lite senare kände på örat så tyckte hon att det kändes konstigt på baksidan. Jag kände på det å det va något hårt där så jag kollade efter....å till min förvåning möts jag av detta:




En plastplopp på 6mm i diameter som grävt sig in i hennes öra?? Kände hur äckelkänslorna kom å kräkningen va inte långt borta. Vi satte in örhänget i torsdags å jag kollade det senast i söndags å då va allt ok.
Så på 2 dagar har det åkt in i örat, mkt märkligt. Å det är medicinska örhängen som ska vara bra, haha vilket skämt!
Iallfall så kände jag panik över hur man skulle få ut det å försökte lirka med en pincett, men hon skrek å det gick inte så det va bara att ringa vc idag å där försökte en läkare men utan resultat (och jag va nära på att svimma).
Så det blev en remiss till KSS å en bedövning som va bland det värsta lillan varit med om, vi var 3 vuxna som fick hålla henne medans doktorn försökte sticka henne med sprutan i snibben. Tillslut va det gjort å Izabelle blev lugn å kände inget så en läkare fick lägga ett snitt å plockade ut ploppen. Hon va så duktig min lilla prinsessa men nu blir det inga fler hål i örat för hennes del fören hon är stor. Som tur är vill hon inte göra det heller....

Hoppas bara att det läker fint å inte blir några komplikationer i framtiden. Företaget som tillverkat örhänget kommer höra av mig imorgon.

Kommentar från: Lillemor

Åh jag lider verkligen med dig. Min Isabelle var med om precis samma sak! Men den gången lyckades jag lirka ut ploppen själv men det var riktigt otäckt, Kan ju säga att det inte blev några mer örhängen för henne heller. Hoppas du mår bra och hoppas att liten tittar ut snart så att du får en fin underbar jul med hela familjen HEMMA och inte på sjukhuset!! Kram lillemor

2009-12-09 @ 19:47:29
Kommentar från: ella

d där hände mig när jag va 8a år.ploppen typ växte fast i hålet?fick te sjukan skära ut.ush stackaren=(

sov gott snart får du ju bebis=)

2009-12-10 @ 00:19:56
URL: http://ellisgirl.blogg.se/
Kommentar från: Maria

Men fyyy vad hemskt. Stackars lillgumman. Hoppas det läker ihop snabbt så hon slipper ha ont. Spännande med bebis som kommer snart... lycka till. Kram Maria

2009-12-10 @ 09:07:06
URL: http://fredagsblogg.blogg.se/
Kommentar från: Bokmalen

Nämen, stackare. Fy, vad hemskt, måste ha gjort superont!! Vad tur att det gick bra till slut!

Kramen, Maria

2009-12-10 @ 10:39:16
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Kommentar från: Helena

Men shiiit! Det såg inte det minsta skönt ut. Läker det fint? Och vad sa företaget om du fått tag på dem?

2009-12-10 @ 11:48:35
URL: http://arendalirl.blogg.se/
Kommentar från: louise

Stackarn. Precis samma sak hände mig i hennes ålder. de fick skära bort den på vårdcentralen. Efter pappas försök att ta bort bakdelen med ett kreditkort, den hade liksom växt in i örat isch. min plopp var inte i plast utan metall.

Så jag vet precis vad hon går igenom, hoppas att det läker snabbt.

2009-12-10 @ 17:26:15
URL: http://lusses.blogg.se/
Kommentar från: Emelie, Elliotts mamma

fy vad läskigt då!! stackars lilltjejen, tur att du såg det så de inte hade gått fler dagar än så ju ! förstår att du går o längtar o väntar nu, de börjar verkligen närma sig ju..o då är inge som väntans tider! hoppas allt e bra! kramis

2009-12-10 @ 19:36:49
URL: http://emlisch.blogg.se/
Kommentar från: Sofie

Usch och fy, stackars tjej.. :/

2009-12-13 @ 17:13:15
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback