RSS 2.0

Ännu en plopp...

Om en timme skulle vi till vårdcentralen för att ta ut ytterligare en plopp som tittade ut genom Izabelles örsnibb..det andra örat alltså. (Det är ingen som sett eller kännt att det varit en plopp därinne utan alla har trott att det bara varit infektion som inte ville ge med sig...konstigt). Bara det att den ploppen har suttit därinne sedan i augusti å vandrat från hålet in mot hjässan...mysigt. Tror inte hon kommer ta hål i örat någosin mer!! Men nu slipper vi ta den där jobbiga proceduren igen med att hålla fast en hysterisk 6 åring för att sköterskan ska kunna sätta bedövningen å läkaren snitta, för Izabelle kom upp nyss å hade kämpat med att få ut den för att slippa farbror doktorn....lilla snuttan! Hon ska då råka ut för de konstigaste sakerna....

Så nu måste jag iväg till apoteket å inskaffa rengöringssaker så det inte blir väre infektion utan att det lägger sig. Tog en bild på det å det är inte frächt så jag hoppar att lägga ut det här. (Jag höll ärligt talat på att spy.)

Men innan måste magen ha frulle....Lion ser ju till så man får sova länge på mornarna....YES!

Kommentar från: Linda Olsson

Men usch, stackarn! :( Att det kunde bli så på båda öronen!

Hoppas det läker fint nu i alla fall!



Kram

2010-01-19 @ 11:42:18
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Kommentar från: Petra

Stackars liten oj och aj vad ont!!! Tur du har en Lion som sover bra :)

2010-01-19 @ 12:43:47
URL: http://petrano1.bloggspace.se
Kommentar från: Lady Angel

Men fy fan! Hur kan plopparna bara lossna från örhänget sådär? Måste ju vara något fel på dem tycker man. När jag tog hål i örat så hade jag inga plastploppar alls, hade örhängen av kirurgiskt stål som var överdragna med rött guld och som satt i istället, det läkte så fint så. Kanske något att prova istället? Att Pessan fick plast var väl för att det är mer allergivänligt? Jag gissar på det iallafall. Men kirurgiskt stål ska ju vara nickelfritt efter vad jag har hört. Jag reagerade inte på det iallafall och jag är rätt allergisk mot nickel. Ett litet tips bara.

2010-01-19 @ 16:51:48
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Kommentar från: Hannah

Men jösses vad är detta eller??!! Skulle ju ringa dig.. men har haft så fullt upp!! Snurrigt i mitt huvud just nu. Puss Love u

2010-01-19 @ 18:08:43
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/
Kommentar från: Linda

Alltså har örhängesploppen vandrat i örat på henne?!Jisses vad märkligt,hur gick det till?!l

2010-01-20 @ 20:31:47
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Stamgäst?

Mail kanske? (bara jag som ser)

Vart hittar jag dig?

Lätta Hjärtat!

Trackback